Wokół tematu instalacji LPG narosło wiele mitów i legend, tymczasem, dzięki najnowocześniejszym technologiom, są one naprawdę korzystnym rozwiązaniem, na które decyduje się z przyczyn ekologicznych, jak i ekonomicznych, coraz więcej kierowców.

Instalacje LPG są niebezpiecznie

Nieprawda.

Do tej pory nie zarejestrowano przypadków wybuchu instalacji przy prawidłowym użytkowaniu i serwisowaniu.

Montaż instalacji LPG jest opłacalny

 Tak.

Montaż instalacji nie opłaca się tylko w przypadku, gdy samochód stoi w garażu. Po przejechaniu około 20 tys. km zwraca się koszt instalacji gazowej, a samochód, który przejechał ok. 160 tys. km na autogazie… zarobi na nowy, gdyż tyle można zaoszczędzić.

Samochodami z LPG można wjechać na parking podziemny

 
Tak i Nie.

Można korzystać z podziemnych parkingów. Jedynie w nielicznych, specjalnie oznaczonych miejscach, nie można zaparkować pojazdu z instalacją LPG (informuje o tym znak zakazu wjazdu). Wiąże się to z brakiem odpowiedniego systemu wentylacji.

Auto na gaz jest wolniejsze i słabsze od auta na benzynę

Nieprawda.

Samochody wyposażone w instalacje starszej generacji mogły wykazywać mniejszą moc silnika. Teraz, sekwencyjny wtrysk gazu, odpowiednio dobrana instalacja i prawidłowo wykonany montaż oraz regulacja  nie powodują utraty mocy czy spadków osiągów .

Gaz niszczy silnik i psuje samochód

Nieprawda.

Jeśli spełni się kilka wymogów. Podstawą jest odpowiedni dobór instalacji oraz jej poprawny montaż przez wykwalifikowanych pracowników. Bardzo wiele zależy od zakładu, w którym dokonano montażu oraz od samego mechanika. Najczęściej bowiem awaryjność wynika ze stosowania nieodpowiednich zespołów.

Oczywiście odpowiednie właściwości gazu są również bardzo istotne. Dlatego m.in. warto zdecydować się na zakup autogazu o odpowiednich parametrach.

Jeżeli konstrukcja silnika pozwala na utrzymanie wyższej temperatury w okolicy zaworów wydechowych, to trwałość silnika zasilanego LPG będzie większa niż silnika pracującego na benzynie. Spaliny mieszaniny powietrzno gazowej nie zawierają takich zanieczyszczeń jak spaliny mieszaniny powietrzno benzynowej. Na tłoku i ściankach cylindra nie osadza się tzw. nagar.

Nieprawidłowo dobrana mieszanina powietrza i gazu może doprowadzić do uszkodzenia silnika, tak jak przy nieprawidłowo dobranej mieszaninie powietrza i benzyny.

Najważniejsze:

Montując instalację nie szukajmy oszczędności  przy doborze podzespołów, dobierzmy je starannie, kolejna ważna kwestia  to wybór warsztatu  i wykwalifikowanej obsługi .

 Tak.

 

Pamiętajmy:

Oszczędzajmy jeżdżąc na gazie , ale nie szukajmy na siłę najtańszych nierzadko wadliwych zestawów.

 Tak.